torsdag, november 05, 2009

Claras pappa ska blogga...

... för det var ju en stund sedan jag gjorde det. Ganska bra stund till och med men bättre sent (sällan?) än aldrig eller vad säger man?

Jag har ju som min fru redan bloggat om börjat på nytt jobb som försäljare av, toalettrullshållare, till kompletta badrumslösningar - Och allt där emellan. Ett jobb som är riktigt riktigt, riktigt roligt. Jag har redan fått en ohälsosam relation till blandare och vvs detaljer i allmänhet. Men jag antar att det ska vara så, för jag gillar ju verkligen det jag säljer så jag tror ju stenhårt på konceptet. Sen när man då vandrar runt i den miljön jag gör hela dagarna så blir man ju skadad, och så enkelt är det. Jag skulle kunna lägga upp bilder på allt som snyggt som finns (det är en helt ny värld) men jag ska inte tråka ut er men jag har nog redan mentalt renoverat alla våra tre badrum 10 gånger och jag kommer säkert göra 100 3D ritningar med allt, badkar, duschhörnor, väggar, möbler, blandare, golv, för att få med hustrun på tåget för.... nä men ni hör ju? Jag är ju redan arbetsskadad. Men det väljer jag att kalla "passionerad" istället... känns bättre ;)

BORTSETT från det, så är jag ju en mycket passionerad pappa och man. Min dotter får mig att skratta och le på ett sätt jag aldrig tidigare gjort. När pappa, grumlig och dan i ögonen, kaffesugen och trött, ska byta en blöja "miss i nassen", så ligger hon där... och bara ler med hela ansiktet mot mig, petar bort nappen ur munnen och skrattar till... då... spelar liksom inget annat någon roll, so what om det en tjuv hade tömt hela undervåningen, såvadådå om besiktningsmannen som kollade bilen var dryg... jag menar... om du tar en våg, och lägger allt skit på ena skålen, allt drygt som större räkningar som försvårar vardagen, dåligt väder, sotare som inte kan hålla tider, Fernando Torres... och sedan lägger du ett styck Clara Nyberg på den andra skålen... jag behöver inte förklara det nått närmre va? :) H E L T fantastiskt, där den lilla tjejen. Som förövrigt fick på sig sin nya overall idag. Nästan så jag jag VILL ha snö "bara för att"

Claras mamma, tillika min livskamrat som alltid, i alla väder, stormar, översvämningar och dylikt, står vid min sida, ligger högt även hon... riktigt högt.

Älskar dig Elisabeth.

3 kommentarer:

Anna sa...

Ni alla 5 ar helt fantastiska!
Love you!

Lizette sa...

så söt man kan vara, är så man nästan tar dataskärmen o kramar...Ni är helt underbara...

therese sa...

som hon ser ut lilla hönan. kan hon röra sig nått