onsdag, september 30, 2009

Lite nytt

Som de flesta vet, har man kanske inte alltid så mycket att göra när man är mamma ledig eller jag har inte det i alla fall. Clara är ju ett väldigt enkelt barn att ha att göra med så dagarna måste sysselsättas med något. Igår träffade vi på mammagruppen, vi fick lära oss lite babymassage och det uppskattade verkligen Clara. På Torsdagarna brukar vi gå på babyrytmik, där sjunger vi och dansar och Clara tycker det är hur kul som helst. Ligga i vagnen funkar så länge man är utomhus men så fort man kommer in i en butik så ska hon numera sitta upp. Det ser väldigt roligt ut, hon sitter lutad mot en kudde i sin liggdel och ser ut som en liten tjock buddha. Framför allt är hon super nöjd just då, finns så många fina lampor att titta på.
Går ju inte säga annat än att det följer med en och annan sak hem, när man varit på stan. Senaste kom en vinkaraff från Eva Solo med hem, den föll både mig och Peter i smaken.

Eva Solo Bag-In-Box carafe

4 kommentarer:

Anna sa...

Men Elisabeth och Peter, ni ska ju spara pengarna till en resa hit istallet for att kopa massa saker :)

Skot om er!
kram kram

Lizette sa...

Den var riktigt läcker får jag säga...Kan tänka mig att det är en liten nyfiken flicka...tror det snart dags för en liten träff o lukat lite på stora flckan =)

Elena sa...

Jätte fiiiin..Pussis

Sue sa...

Ja det där känner man igen!
När store sonen var liten var man engagerad i allt. Mammagrupper, babysim och öppna förskolan mm.

När nnummer 2 kommer blir inget sådant av! Inte fr mig i alla fall...... att vara arbetslös är en liten utmaning det oxå. Att sysselaätta sig menar jag!

Karaffen var superb!

Puss på er alla 3!