söndag, januari 25, 2009

Byte av fönster

Idag har Peter och pappa bytt sovrumsfönstret. Jag gjorde en bytes handel kan man säga, mamma fick låna mig för en tripp till Jönköping och jag fick låna pappa till byte av fönster. Ett perfekt byte tycker jag.

När jag åkte såg fönstret ut så här.


När jag kom hem såg fönstret ut så här.

Man kan inte säga annat än att det är skillnad. Passade på att springa in på IKEA för att köpa en ny rullgardin, riktigt skönt att bli av med den extremt fula blå vi hade tidigare. Nu ska vi börja fixa med målning av tak och tapetsering mm. Svärfar (kanske svärmor men hon jobbar den helgen, vå får se) kommer ev. på lördag för att hjälpa till med tapetseringen. Imorgon blir det byte av det sista fönstret innan det sista gigantiska som man måste vara minst 3 för att byta. 3st vanliga delbara ska bli ett stort öppningsbart, kommer se sagolikt ut. Blir nog en tripp till färghandeln för att kolla på en fondtapet också. Lägger upp det färdiga resultatet vid senare tillfälle.

Inga kommentarer: