fredag, november 03, 2006

Ja... JAG VET!

Jag är helt värdelös på att uppdatera just nu. Ber om ursäkt men jag det har bara "försvunnit i hanteringen". Har dock roat mig med att läsa andras bloggar och det har varit mycket trevligt.
Som jag brukar skriva, vad har hänt då?

Jag har varit ledig en vecka (jag vet att det var en dryg månad sen jag bloggade men minnet sviker mig) pga min elev som har höstlov. Har varit skönt att bara glida omkring men samtidigt så är jag ju icke betald under den tiden, inte lika roligt. Känner mig som det som Kanyee West sjunger om "She take my money [...] Oh she´s a gold digger" (Byt ut she mot mig och byt ut Kanyee West mot Elisabeth).

Det har ju snöat med, gissa om vårat lille energiknippe tycker att den vita terrorn från ovan är rolig? ... SJÄLVKLART gör hon det. Man ska helst jaga alla snöflingor också, även de som ligger på marken. Men visst, road det blir man. JAG gillar dock inte snön.

Elisabeth har för 4:e eller 5:e ggn i ordningen gått på en nit med förkylning. Stackarn. Hon jobbar ändå men är lite ynklig. Jag är lite små snorig men inget direkt som stör jätte mycket.

Idag (11-03) gick ut på en lång prommenad. Elisabeth hade tagit ut semester så vi passade på att göra nytta av dagen. Det var ju så himla himla fint idag också, lyckligtvis hade vi med oss kameran också. Bilderna kommer komma längst ner sen. Så hundarna fick sig en regäl prommenad med Osudden-rundan och in till stan och hem igen. Sen hemma så tog Elisabeth tag i trimmning och annat som behövdes. Söta som få blev dom. I skrivande stund så sover de båda två så sött på mattan framför Elisabeth.
Husse och Matte har ätit varsinn Kebabrulle, eller, Ostrulle som vi har här med vitlöksås. TUR för er att ni inte kan känna min andedräkt från där ni sitter. Men men, gott är det.

Har förövrigt också skrivit ett brev till Nobell priset snubbarna och bett om att få årets eller iaf nästa års pris för:

"På ett mycket övertygande sätt, fått den fysiska nödvändigheten att verka kliniskt ren samt regionsledande (kanske till och med världsledande?) på området av sociala samspel och komiska inträffanden via Murphys Lag." ... Eller, ja, byt ut "fysiska nödvändigheten" till en mobiltelefon och att den var ren innebär att jag glömde den i mina byxor och råkade tvätta den. "...på området av sociala samspel och komiska inträffanden via Murphys Lag" ... Jag är rätt klumpig jag... Men erkänn, ni skrattar iaf. Ett lass jag tar.

Vi har även haft besök med övernattning på Casa dé Greve i form av ett styck X chef till Peter och god vän, Kiddo med hans sambo Emina. Riktigt trevligt med spel och skratt. Markus och Johanna har gjort samma minus övernattning. Spelandet överhuvudtaget har blivit något vill tycker om nu när krogsvägen inte lockar längre. Vuxenpoäng kanske?

Jag ska till ortopeden den 23:e, är rätt nervös för det, återkommer med info om hur det gick och hur min fot ser ut och så vidare då.

Inte långt kvar till jul förresten, herregud vad fort det går.

Zlatan ska tydligen tebax till landslaget ... Ärligt, vem bryr sig?

AIK kanske vinner Allsvenskan i deras första sässong från Ettan, vart är vi på väg?

Vår nya kamera tar stora bilder, för er på modem eller er på andra sidan jorden. Ber om ursäkt.

6 kort från våran mysiga prommenad.





Chelsea, ser ut så där som bara hon kan.


Det har sagts att man bara tar kort på ett av sina barn, lite så är det med vovvar med. Mycket på Chelsea, inte lika mycket Ester. Man tar henne lite för givet ibland. Får bli ändring på det.

Nytrimmad Chelsea får sista ordet.

Inga kommentarer: