söndag, februari 19, 2006

Gammalt ska bort!

Och bara bort bort bort! Nu... IDAG, så har min gamla lägenhet försvunnit ur mitt liv, min plåmbok och humör tackar för det. Bettan ska iof ha all ära och respekt för detta. Jag har: Dammsugit, plockat dvs, slängt en massa och bestämt vad som ska få hänga med in i mitt nya underbara liv med fröken universum. Jag har även burit upp sakerna till casa dé skönhet. *host* inte så värst mycket va? "Men allt det andra då?" Frågar ni er... ja... Bettan. Hon, klippan fixade det.
Bettan har: Dammsugit (komiskt nog när jag ändå har gjort det med kan man tycka?), dammtorkat allt, städat toaletten, sovrummet, vardagsrummet och hallen, torkat alla fönster på in, ut OCH insida (!) Bortsett från ett fönster då men det gjorde hon inte bara för att det fönstret var sönder då det gick ej att öppna. Hon har även svabbat alla govlen... ja, hon har gjort det mesta. Hon deligerade uppgifter som hon ansåg att jag inte kunde misslyckas med, smart med tanke på att det dels gick ohyggligt mycket fortare samt att mitt självförtroende fick lite uppsving. Jaja, förnekelse att jag gjort mindre än vad jag egentligen skulle gjort, men i det stora hela så, med slutresultatet, klockan som ej var mer än den var tyder på att Chef allt gjort allt klockrent och felfritt. Tack mitt allt!

Nu ska inte min käre far och underbara syster glömmas i detta. De ställde snällt upp på transporten med varsin bil. Uppskattas otroligt mycket. Jag kan dock tänka mig att Mamma från hemmet hade telepatiskt kontakt med min skönhet och höll hennes anda uppe när hon som man kan säga. "Skulle måla om himmelen". Mycket jobb men det gick vägen.

Sverige - USA - 2-1, det tar sig. Fortfarande LÅNGT ifrån det spelet som jag och Wikegård eftersträvar. Lite kämpa-glöd á la Sveriges kvinno-kronor. Men men.

Tankar till familjen skövde - Vi har teorier i vad det blir för sort. Oddsen hemme på grevevägen är:

Apa - 1.1 (Låg odds med tanke på annlagen som Patrik bär på)
Kamel - 1.5 (Fotvalv...)
Människobarn 2.0

Hoppas nu att min och inte bettans sitter så det blir lite klirr i kassan, och om inte det vore nog så blir det juh fruktansvärt dyrt med bananer i längden eller hur?

Tankar går till Mamma - Jag är ingen klippa i sånna här lägen, men jag finns där hela tiden, det vet du. Pappa med ;)

Tankar går till Syster yster med sambo - Tack för allt du gör för mig hela tiden. Skulle aldrig gått utan dig.

Tankar går till Häradsö - Jag saknar lilla kolmården och alla djuren. Jaja, Bernt och Annika med givetvis :) Ska komma och hälsa på snart igen det lovar jag. Till sommaren lär ni väll inte bli av med mig ;)

Tankar går till damen som ligger i soffan och tittar på mig med typiska Cocker Spaniel ögon - Jag älskar dig mitt allt och livet blir så mycket lättare och bättre med dig vid min sida. Vill aldrig leva utan dig.

Inga kommentarer: