torsdag, februari 16, 2006

Ekvationen om snö

Snö + Vind = Dåligt humör.

Dåligt humör + Kyla = Kokpunkt

Kokpunkt = Elisabeth...

Gud som jag älskar denna människa.

Hur som helst. Snö, är VERKLIGEN ett problem när man arbetar med handikappade ungdomar. Skolan som jag jobbar på har ytterst passande nog bestämt att göra om golvet i den korriodoren som leder till särskolan.. och som om inte det vore nog har det också bestämt sig för att renovera hissen. Visst tanken är smått lysande eftersom den är från 1700 frys-ihjäl men, varför NU?! Varför nu, när det innebär en omväg på dryga 5 minuter (En sommar dag dvs). En vinter dag som denna med mycket snö och ännu mer på väg ner innebär det ett ytterst slitsamt arbete att få fram de stackars barnen till värmen. Tar väll cirka 10 minuter idag av kånkande.
Tummen upp plannerings gruppen, tummen upp.

Men, trots allt detta så är man rätt varm i kroppen. Man har en sambo som lyser och värmer i vinter mörkret och kylan. Man har en familj som bryr sig om än. Förresten, hörru brossan, ring nångång då! Det är juh alltid jag som hör av mig ;)
Skämt o sido, älskar dig och jag VET att jag är en komplett idiot vad det gäller höra av mig. Men ni ska veta att både jag och Elisabeth tänker ofta på Skövde trippen vi ska göra någongång framöver.

Ha det så bra nu i vinter mörkret, men som pappa hade sagt "Ååå, det ljusnar, tänk.. för bara 'X' länge sen var det 'Y' mörkt" Haha, Pappa, tänk "Om 'X' år kommer Apple med 'Y' programet, DÅ DU!" jaja ;) Det blir nog bra du...

Inga kommentarer: