onsdag, oktober 31, 2012

Halloween

Idag är det tydligen halloween, en helgdag eller vad man nu kallar det som jag inte har så stor koll på. Clara tycker dock att det är lite spännande och pratar om spöken och häxor, om hon får bestämma så ska hon klä ut sig till häxa. Dessvärre har vi ingen häxkostym hemma hos oss, så i eftermiddag har hon lekt spöke under en filt. Inget stoppar en kreativ treåring.
För mig blev det inget jobb idag, min tanke igår var att Charlie skulle vara med mormor som vanligt när jag jobbar men det kändes som att han behövde sin mamma. Igår ville han bara vara hos mig, sitta och mysa och halv sova. Natten var katastrof, vid tre var jag inne och hämtade honom, man kan säga att vi hade ett litet element mellan oss i vår säng. Så valet mellan sjuk son och jobb var inte så svårt. Peter och Clara åkte i vanlig tid och jag och Challe kröp ner i soffan. Under dagen har han blivit så mycket piggare, ingen hög feber längre och när Clara kom hem ville han busa och leka och det är ju alltid ett gott tecken. Nu hoppas vi på en natt full av sömn och en feberfri kille.
Mys med världens bästa Charlie
Även om inte Halloween är "min" högtid så fixade vi till lite pynt ändå, vad gör man inte för sina små barn :)

1 kommentar:

Mormor Annika sa...

Allra goaste myskillen :)