tisdag, oktober 30, 2012

Hade det på känn

Helgen hade vi fullspäckad och igår började veckan likadant. Charlie skulle till BVC under tiden vi var där åkte Clara hem till farmor och farfar för att leka med storkusinerna. Charlie ville inte vara med om mätning och vägning men det blev så ändå. 12,8 kg och 85cm. Han var ledsen nästan hela besöket, kramade mig hårt så fort sköterskan skulle titta på honom. Efter besöket hade vi bestämt fikaträff med moster. Medan jag ordnade med fikat han Charlie somna mitt på golvet, kl halv elva. Moster Tessan bar upp honom till hans säng. Så det blev en lugn fika tillsammans med syster. Lagom till att hon åkte kom farmor och farfar med alla barnen, fullfart i huset blev det. En härlig eftermiddag med kusinbus.
Hur blev då denna dagen? Iväg till jobbet, en tuff dag där och jag har känt mig så trött. Mamma och Charlie hämtade upp mig efter jobbet och i bilen sitter en stackars Charlie med feber, 39,3 :( Hämtade Clara på förskolan, där berättar de att hon hade varit så trött att hon nästan somnat sittande. Hem kommer Peter och även han påpekar hur trött han varit. Bara vi inte håller på att bli sjuka igen, det har varit alldeles förmycket sånt nu. Och att Charlie har fått feber är jag inte förvånad över, hade det lite på känn. Han var trött och känslig igår och natten var bökig så det var väl lite väntat. Nu är det bara att hoppas att febern går över fort och att vi andra klarar oss. Denna veckarn är som tur väl kort, bara imorgon med sen har vi helg. Då vi bara ska mysa och ta det lugnt.
Tröttaste killen efter BVC besök
Charlie och kusin Gustav busade en massor 
Snart tar vi helg och då ska vi bara mysa omkring 

2 kommentarer:

Mormor Annika sa...

Inge vidare med feber ,stackars Charlie !
Fina bilder :)

farmor Ewa sa...

Tack för en trevlig eftermiddag. tråkigt när man inte känner sig hundra......
Idag packar vi för att bege oss till Jkpg och möta barnens mamma.
Sen kommer det att bli väldigt tyst här......
Kram