torsdag, juli 19, 2012

Svamp!!!

Tidigare i veckan fick jag äntligen lite egentid och nu vet ni ju alla vad jag gör när jag behöver komma ifrån lite. Ni som varit med några år nu vet att svampgalningen är på g. Jag bara älskar att komma i skogen, speciellt om jag får plocka lite gula väldoftande kantareller. Det blev ungefär 1 kg förvälvda kantareller. Inte dåligt så här tidigt på säsongen. När jag kom hem från skogen tog jag även en titt i jordgubbslandet och plockade 2 l jordgubbar. Inte dåligt att äta kantarellsmörgås till kvällsmat och jordgubbar till frukost som man plockat själv.

3 kommentarer:

Mormor Annika sa...

Mmmmmm jordgubbar !! Svampen får du ha för dig själv men jordgubbarna vill jag ju gärna smaka :)

Farmor sa...

Härligt att kunna plocka så goda saker så lätt!!
Smaklig måltid!

Anonym sa...

Vi är hemma nu så du kan komma förbi med skörden :) ;)

/Mallan