fredag, april 07, 2006

Vad har hänt här då?

Jaaa, vad ska man säga? "Peter syndromet" har slagit till, ni vet det som jag nämnt tidigare. Allt som kan gå ut pipan flyger dit direkt.
Våran dator här hemma, den som även kallas för "lilla tjernobyl" betedde sig lite märkligt och jag bestämde mig för att blåsa ut den och om installera allt från Windows till spel. När jag så satt där och åt pizza med min donna och hennes väninna så går det upp för mig. "Korten... Fa... KORTEN!" - "Älskling... eh... Jag har nog lyckats tabba mig riktigt duktigt" - "vadå?" "jo, alla korten som du har fixat med ... finns inte kvar". Minen som min donna gav mig kommer aldrig att försvinna. Ester såg ut som en livsfarlig bull-terrier i jämförelse. Usch vad illa jag mådde. Som tur var fanns det några bilder på min webserver men långt ifrån alla. Så nu har man lärt sig att dubbel kolla och trippel kolla vad som ska sparas och inte.

Nåväl, om man bortser från detta så vad har du hänt?

jo, Min donna har hunnit fylla 27 och ingen blogg fick hon heller :S)
Hon fick dock en masssa fina presenter och gratulationer som alla funkat klockrent. Men detta så hade vi besök i fyra (!) dagar, olika familj medlemar och vänner, fullt ös. Mycket trevligt.

Jag har som sagt lyckats med det ovannämda. Ännu ett högvatten märke för mig. Varit sjuk från måndagen denna veckan till skrivande stund. Riktigt länge sen man fick en långkörare med feber/snuva/halsont och muskelvärk. "Ni tjejer snackar om att föda barn..."

Elisabeth har sökt en del jobb som vi håller tummarna för att hon ska få. Till skillnad från ovannämda så jobbade hon med feber och snuva. (Jag vill doch vidhålla att hon inte var lika illa däran som jag men imponerande är det)

Kontentan...



Älskar min donna. Elisbeth "Miss World" Helgesson

Inga kommentarer: