onsdag, januari 25, 2006

Ester sätter ribban på hur vi ska ta dagen

En dag med Ester "Mrs Sleep-Alot" Helgesson

ca: 7.30, Husse går ut med mig så att jag får kissa, ibland nummer två med men det är ju jobbigt, jag brukar kunna hålla mig länge.

ca: 7:45, Klar ute, Husse pustar och klagar över morgonen, jag hoppar upp till Matte i stoooooooooora varma sängen och lägger mig på husses plats.

ca: 9:00, Matte vaknar, och gör mat till mig, jag ligger kvar i sängen tills det är dags att äta, då hoppar jag ner.

ca: 10:00, Går jag och matte till mormor Elsa och där trivs jag som nosen i leverpastej! Bortsett från grannhunden som skäller lite mycket.

ca: 12:00, Ätit, gosat och gått prommenader vid det här laget, vila som gäller.

ca: 16:00, Matte kommer och hämtar världens gladaste hund och vi ska hem till Husse som i regel har mat till Matte.

ca: 16:45, Hemma! Matte och Husse äter, jag sitter och tigger sen går jag och lägger mig.



ca: 18-19:00, Sover medans jag väntar på att jag ska få kvällsmat.

ca: 21:30, Kvällskiss med Husse.

ca: 22:00, Tillbaka i stora sängen.

Inga kommentarer: