torsdag, december 01, 2011

Fullt hus

Igår hade vi huset fullt av barn, så roligt det var. Både Clara och Charlie stor trivs när vi har besök. Lite fika och lek vart det och där efter blev det så att jag och barnen åkte hem till min mormor. Där bjöds det på kvällsmat, julskinkemacka finns inte mycket som går upp mot det. Super gott vill jag lova.
Idag blev det en såndär rolig start på dagen, då man tror att man har gott om tid och helt plötsligt är tiden knapp. Clara vägrade klä på sig ytterkläderna och när jag äntligen fått på henne allt så är det nästa ål som ska kläs. Ibland tror jag att de samarbetar mot mig. Till slut komm vi iväg för att möta upp mamma gänget och promenera vår lilla runda. På vägen hem såg vi att öf var i full gång så jag lämnade in Clara och gick hem med Chelsea och Charlie för att hämta bilen. Det gick jättebra att lämna henne, hon hade klarat det galant. (Självklart informerade vi "fröken" om att jag bara skulle hem med hunden och att vi snart var tillbaka)Vi har ju aldrig övat på någon lämning efter som att hon aldrig varit på någon förskola. Så vi får väl kalla det för mjukstart inför nästa august då vi ställt henne på kö till förskola.

2 kommentarer:

Jannie sa...

Godmorgon!
Underbart att ha huset fullt med barn o vuxna!
O du??Känner igen det där med att inte vilja ha på sig ytterkläderna.Dock har det blivit lättare sen vi börjat med vinteroverallen.Tack för det televerket...

O tack gulledu ör dina fina ord!Så himla glad jag blev.Sen finns det säkert en miljon som är bättre på det där med att motivera folk på att träna...Jag kan ju aldrig låta bli alla godsaker där i mellan...ha ha ha
Hoppas ni får en härlig fredag!KRAM

Elena sa...

Ja, det var en mysig dag vi fick med alla våra söta<3 Tack för mat å fika:) Puss