torsdag, mars 12, 2009

Vecka 28

Veckorna går och går, helt otroligt vad fort det går. Folk säger till mig att mot slutet känns det som en evighet. Men jag kan säga att just nu känns det som att det närmar sig med stormsteg.

Vi har varit dåliga på att blogga denna veckan men så är det ibland, ingen av oss har orkat och inte heller haft tid när det finns så mycket annat att göra. Veckan som varit har hittills varit relativt bokad. I Tisdags var vi hos barnmorskan allt såg bra ut, magen växer i jämn takt och hjärtslagen ligger fortfarande över 140 slag per minut. Så det är fortfarande en liten flicka =)
Igår Onsdag var det vattengympa för mig igen, lika härligt som förra gången. Så skönt att få vara lite rörligare än vad jag brukar. Idag Torsdag vaknade jag med smärta från .... det är bara att inse att vissa dagar är överkomliga andra är fyllda av hemsk smärta. Men jag tänker att imorgon är det säkert bättre, måste hålla modet uppe.

Bebisen då, jo HON mår bra. Växer som bara den är nu ca 38cm lång från huvud till häl och väger ca 1,2kg. Börjar dock få det lite trångt i sin boning men hon kan fortfarande göra en och annan kullerbytta. Händer inte så ofta det är en lugn liten bebis jag bär på eller vad vet jag om det, det verkar så i alla fall. Nu är det bara 1/4 del kvar!

Här är kulan som växer och växer. Det är inte så att jag brukar bry mig om hur dessa bilder ser ut, det vet ni ju men idag är en sån dag där Peters mysbyxor är det bästa som finns. Så titta nu bara på kulan är ni snälla ;)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men titta...fortfarande lika fin.
Puss/Guess who!

Anonym sa...

Myyyyysss! KRAM

Anonym sa...

Fining!!!

Anonym sa...

Vackert!!!

Anonym sa...

Finfin mage!!

Har ju redan nämnt för Peter i förbigående att jag har lite grand bebisgrejor. Vill ni ha ett jättefint babygym med Lilla Spöket Laban på? Ska kolla igenom vad jag har och det finns säkert mer. Hör av er om det är intressant!!

Kram och ha en bra helg!

Anonym sa...

Ja det var ju då jag igen!

Hann inte skriva under förra inlägget om Lilla Spöket Laban!!

Kram igen från

Tina