fredag, oktober 01, 2010

Vecka 16

Då var det dags för gravid bild, börjar känna att det är en lite större mage än vanligt och att där faktiskt är någon där inne. Jag tror att det är en lite flicka till i magen, kan nog vara för att jag mår precis som jag gjorde med Clara och det slår knappt fel på dagen/veckan när saker och ting händer. Men jag kan ju inte ha rätt två gånger så det är nog en gosig liten pojke i magen. Vi får se tids nog får vi veta.

Barnet är nu 108-118mm långt mellan huvud och stjärt och väger ungefär 100gr.
Idag började dagen så där mysigt som den alltid borde göra, Peter klev upp tidigt för att ge sig iväg på utbildning, jag hämtade in Clara till mig och Peter ordnade välling som Clara åt i sängen, sen mös vi en lång stund innan vi klev upp, dock fick jag ha på mig mitt foglossningsbälte hela förmiddagen och jag hoppas verkligen inte att det kommer bli värre än vad det redan är. Jag hade lite att ordna på förmiddagen så mamma/mormor kom och hämtade Clara och tog med henne till sin moster. Peter kom hem tidigare än vanligt så idag fick jag hjälp med helg handlandet, så skönt. Fick även hjälp av Clara efter att vi kom hem, hon hjälpte mig att plocka upp fyra kassar från affären, en riktig liten hjälpreda.

8 kommentarer:

Rantamor sa...

Idag har jag lite svårt att ta till mig din glädje över er graviditet......när jag fick höra att våran Em å Ante inte mera var gravida....vi sörje med dom ville ju vara lycklig med dom....

mormor Annika sa...

Hon är så duktig att hjälpa till :)
Hon är också duktig att hoppa i Moster Tessans säng och har nog fått Mosters förtjusning i nagellack :)

Anna sa...

Gullunge!!! Jag är flytthjälp åt en vän idag... Kram kram

Anonym sa...

Hej hej nu är vi hemma i Sverige igen efter en helt underbar vecka på Cypern. Där av inget bloggande från min sida den här veckan... Har fullt upp nu att läsa ikapp mig och jag ser att ni haft en härlig vecka. Vore kul och träffas snart. Kram Anna o Wille

dess sa...

Hej!
Nej tyvärr vet jag inte vart man får tag på såna klossar ... Bara att leta o hoppas på det bästa! :) Härlig blogg du hade förresten! :) Trevlig helg på dig!

therese sa...

de va en riktig liten buse som kom hem till mig. hon jagade huden letade efter katterna tittade i nagellackslådan och hoppade i sängen, full rull kan man säga. men väldigt roligt med besök.

Anna S sa...

Tänk att du är gravid igen!
Så häftigt och stort!
Fina magen! Jag hade en sån där tunika när jag var gravid men den är såld på Tradera :).

Kram

Jessica A sa...

Åh, en till bebis på väg - grattis! Jag trodde att du var gravid redan i somras när du skrev nåt om att vänta på bebis.... men Anna förklarade att det var nån annans ni väntade på då.

Och nu syns det ju ordentligt, kan tänka att det började synas tidigare nu med nr 2...

Grattis igen!
Kram