söndag, mars 16, 2008

Söndag vilodag?

Jag skrev i förra bloggen att Söndag skulle vara vilodagen med stort V. Nja så blev det kanske inte ...

Igår var vi på födelsedagskalas i Hertered, jätte trevligt med god mat och trevligt sällskap. Födelsedagsbarnen verkade glada för sina presenter, vi får väl hoppas det i allafall :)



Till min brors försvar kommer han direkt från ladugården och kanske inte är direkt kalasklädd.
Kalaset var roligt och drog ut på tiden så vi var inte hemma i Värnamo förens sent på natten. Min tanke var att sova läääääänge på söndag morgon. Men nej, jag vaknade utav grannen ovanför oss som väsnades redan före kl 08.00 en söndagmorgon. Kunde inte sommna om efter detta så det var bara att kliva upp och gå ut med hundarna. Och vad hittar man då på en söndagförmiddag på mosslegatan? Jo man städar, storstädade hela lägenheten. Fick senare besök av Moa och hennes pappa Patrik (som skulle hjälpa Peter att sätta upp tvn på väggen, nu blev det inte riktigt så men den kommer nog upp imorgon). Jag och Moa tog en liten promenad i det fina vädret. Under denna promenad är det väldigt viktigt att Moa ska få 1: ha med sig en av hundarna och 2: hålla kopplet helt själv, och snäll som man är och duktig som hon är så går det jättebra.

Runt lunch började jag bli rastlös så jag åkte hem till mamma och pappa. När jag kom dit tog jag och mamma en ytteligare en promenad i det fina vädret. Det har verkligen varit vår idag, och vårtecken det såg vi.



Vi hade hundarna med oss och jag tror att alla fyra tog sitt första dopp i ett och annat dike. Så att man badade hundarna igår känns lite som ett ogjort arbete, men roligt det hade dom.



Mamma och pappa hade jättefina videkissar i trädgården och dom fick följa med hem för att pryda vår våriga dörrkrans.
Så nu när jag kom hem var jag nere i källaren, hämtade kransen fixade i ordning den och nu hänger den på dörren.
Så vad ska man säga vilodagen blev en väldigt trevlig dag och jag känner mig varm om kinderna efter den härliga vårsolen, känner mig också lite trött efter den långa dagen.

Inga kommentarer: