måndag, juli 10, 2006

Status på Grevevägen...

... Man kan lätt säga att saker och ting har förändrats. Idag var jag uppe klockan 05:20 med Chelsea. Och med hennes energi så är det bara att haka på. Positivt är att nattens olyckor har mer än halverats från runt sex st första natten till endast två när jag gick upp med henne. Det märks tydligt att hon har börjat förstå att hon är hemma nu. Hon och Ester busar numera ofta och det är tukt på hög nivå på Chelsea när hon går över gränsen och tycker att Esters öron är perfekta för lite gungning. Men kul har dom! Ester fick värsta frispelet igår och som jag skrattade. Hon raceade runt soffbordet först en himla massa varv åt ena hållet för att sedan stoppa, skälla och vända tillbaka lika många varv. Skogstokig och valpig blir hon av sitt lilla syskon. Men det är underbart, Chelsea och Ester ger oss så otroligt mycket.

Dagens bästa: Enligt Elisabeth, jag för att jag går upp 20 över 5 på morronen.

VM finalen förresten, vad säger man? har läst en hel del massa om vad Materazzi kan ha sagt (italienska och Engelska media källor)... Jag förstår honom. Jag hade gjort samma sak.
Materazzi, denna mediokra nolla som hankar sig fram med hjälp av diverse tjuvtricks i ett mittengäng i Serie A, avgör indirekt en VM-final med hjälp av osportsligt uppträdande, den enda gren där han faktiskt tillhör eliten.

Frankrike skulle vunnit, och det är inte mer med det...

Inga kommentarer: