torsdag, mars 02, 2006

Världens bästa storebror

Fyller idag 30 år, och till helgen ska det firas stort.
Tänk vilken lycka att jag (Bettan) fick Kjell (Totte som han heter inom familjen) till bror. Redan när jag var liten var han min stora förebild, han tog alltid med sin lillasyster på äventyr. Det kunde innebära allt från promenad till skolstjusen till små lättsamma hyss på gården. Men storebror som han är tog han alltid på sig all eventuell tillsägelse. Åren gick och jag blev tonåring, jag likväl som alla andra tonårsflickor var VÄLDIGT lätt retad. Detta utnytjade Totte till fullo. Idag skrattar vi åt det och kallar det för syskonkärlek. När jag fyllde arton var han där och tog med mig på min första STATT kväll, det innebar en storebror som ständigt höll ett vakande öga så att inga pojkar skulle kunna göra några närmanden. Nu behöver han inte vaka längre - lilla syster har träffat rätt och det vet han och det glädjer honom.



Ett jätte stort grattis min älskade bror JÄTTE stora grattis pussar och kramar från Bettan och Peter

Inga kommentarer: