fredag, september 16, 2011

Pysselfredag

Tänk att helgen redan är här igen, visst är det härligt.
Idag har vi haft ett härligt soligt höstväder, vi åkte hem till mormor och morfar på förmiddagen för att titta på de nykomna valparna och för att jag var lite pyssel sugen. Jag har ju tyvärr ingen symaskin, men den står rätt högt upp på önskelistan.
Clara blev förälskad i de små söta valparna mormor hade. Hon klappade dem så försiktigt och sa att de var sååå söta, Hon reflekterade över att de åt på sin mamma precis som Charlie. Hon försökte härma de små pipen som kom från valparna och hon berömde Lea (valparnas mamma) som fått såååå söta valpar.
Jag gav mig på symaskinen. Min ambition var hög, hade tänkt sy en massa till Clara. Men jag hade någonstans i min planering glömt att jag (även om jag är hos mamma och pappa och får en massa hjälp) har två barn som tar en hel del tid. Men det blev trotts allt fem stycken dammsugare till Claras lilla kök. Färgutbudet på tygaffären i stan var lite si sådär när det kom till plyschtyg, men som tur är har man en mamma som använder det i sitt arbete så man kan säga att hennes utbud var bättre. Det blev rosa och ljus gröna dammsugar. Mormor hade fixat lite hon med till Clara, chockladbollar och ballerina kex. Så nu finns det gooo fika i Claras lilla kök.
Chokladbollar och ballerina kex finns att köpa hos Lamina Design

9 kommentarer:

Mormor Annika sa...

Ser gott ut , jag kommer nog snart och fikar hos Clara :)

Farmor sa...

Ähhh vad ni är duktiga!!!!
Så varsam hon är med lilla valpen, lilla goa Clara
Kram på er

Anonym sa...

Vad söt hon är med valpen!!!

/Mallan

Jossan sa...

Va duktig du är:) Inte dåligt med 5 stycken!!
Ser gott ut på fatet!:)
Trevlig helg!

Lizette sa...

vi kommer på fika =)

Farmor sa...

Jag måste bara säga att jag tittar på bilden av Clara och lilla valpen hela tiden! Hon är helt ljuvlig, jag blir så varm inombords.....
Tack lilla Clara
Kram från din farmor

Li sa...

så mysigt!=)

Lina sa...

Jättefin bild med Clara och den lilla valpen :) Kram

Elena sa...

Sådana kan jag oxå tänka mig å få ett gäng;)