söndag, februari 04, 2007

Så vad händer då?

Ja, vad händer här hemma mellan körkorts tagande och flytt packande? Ska försöka få ner så mycket information som möjligt.

Flytten, ja, denna flytt. Ni som känner Herr Peter vet ju om att mitt facit kring flytt och förberedelse inför flytt är minst sagt värdelöst. Kan ta berätta att såhär, 9 dagar innan flytt att vi har hela hallen full med packade lådor (för att flytt herrarna sedan ska komma åt dem lättare), matsals bordet är ned skruvat och har ersatts av bar bordet som håller på att putsas. Alla skåpen i köket är tömda och klara utom ett. Där vi har kvar endast det nödvändiga, 2 tallrikar, ett par glas, kaffe koppar ja, ni vet. Och det känns underbart att för en gångs skull göra det rätt och inte orsaka aggressioner från de som är där för att hjälpa till.

Körkortet... haha, har ju fått en fin pik från www.belpa.nu att jag ska ta kortet på mindre tid och spendera mindre pengar på det om jag nu ska vara en man... Jag är en mus kära vänner. :)
Jag har inga som helst ambitioner att göra detta till en tävling utan har bara sagt att så fort jag börjar tjäna pengar så är ursäkterna slut. Vi har bil (ja, vi har numera en Opel vid namn "pärlan" - bilder kommer), och jag har pengarna när de nu kommer in :)

Jobb ja, har en hel hög med ansökningar som ligger på borden just nu, så om man är aktuell så får man nog reda på det snart, fick även ett mycket bra tips i helgen på en tjänst som jag definitivt ska söka, kan få svar redan imorgon (Måndag) om det går vägen, återkommer givetvis här då.

Elisabeth fick en mycket rolig och mycket användbar present av bror Kjell och hans Katta idag. 3st á 100kr presentkort på bensin hos Statoil! Kommer mycket väl till pass måste man ju säga, kan det vara så att Kjell och Katta försöker berätta något för oss? ;)

I veckan som kommer så ska vi måla om en hylla och fortsätta slipa bordet. Hoppas att tiden kommer räcka och att orken finns kvar frammåt 17:00 snåret, man kan lätt bli seg runt där.

Ha det så bra

P och B

Inga kommentarer: